länge sen

det uppdaterades här i bloggen...  jag spenderar numera min tid på nygamla jobbet på erikslid, i Kåge eller nere på stan- inte sällan i sälskap med Kicki.

Mår alltsomoftast skumt och förundras över hur många olika åkommor en bäbis egentligen kan åsamka lilla mej. Än så länge har åkomman viktökning iallafall inte drabbat mej, men det är nog också den enda avigsidan av en graviditet som jag inte ännu upplevt. Annars lever jag i symbios med dem alla (och stackars Mårten också) 


Humörsvängningar - gråter hysteriskt efter en mindre diskussioner med valfri person i min omgivning 

Sug efter en särskild sorts mat (havregrynsgröt - helst med hallonsylt)

Ont i överallt! Ryggen höfterna armarna - allt är ömt och ont

Matvägran - vissa dagar GÅR det bara inte att äta. Allt är äckligt!

Luktnojja. Hotar med att sparka Mårten ur bilen ( i 90 kmh) om han ens funderar på att öppna snusdosan i
närheten av mej

Frånvaro. Kan utan problem sitta i samma rum som människor som diskuterar viktiga och intressanta grejjer utan att han en aning om vad de säger.

Plötslig insomning. Kan somna i de mest fantastiska ställningar på alla möjliga ställen och i alla situationer... (mitt i släktmiddagen, stående mot vägg, inne på ICA medan vi väljer film)

Jaa... Tur att det komer nåt bra av det här för ibland så är det verkligen SKITJOBBIGT att ha en bäbis som stör och förvirrar. Fast fantastiskt också.

Bäbisen är nu 17 veckor och kan redan en massa saker! Ifta på armarna, göra volter (det är mer än vad jag kan) och sen är det en speciell känsla att den följer med överallt. Nu är det inte Jag som ska å handla eller cykla med Kicki, nu är det Jag och Bäbisen som ska... det är lite tufft. Känns bra.

Nu ska Jag och Bäbisen och Mårten hem till huset för lite sömn och gos med katterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback