på jobbet

har rast i en halvtimme. Upptäckte att det flyttat in en dator i arbetsrummet! Hurra!

Ikväll slutar jag redan 8... undra vad jag ska hitta på.... Skulle vilja hälsa på Kicki och tigga lite fika... men jag vet hur mitt kök såg ut när jag for hemifrån. Inte bra. Borde fara hem.

Mika är sjuk... IGEN! Stackars lilla kissen! Vad ska vi hitta på med honom? Några förslag? Mårten skulle hämta hans "bramat" som vi lyckats glömma kvar hos Micke sen katterna bodde där i juni. Kanske räcker det om han äter den. Hoppas det. Mikas veterinärkonto börjar vara övertrasserat. Typ 800kronor varje gång vi åker dit...

Jag förbereder mig för begravning. Farfar är död och nästa torsdag ska jag sjunga. Öva öva öva. Den sista natten Farfar levde läste han en psalm som Farmor vill att jag ska sjunga. Jag hade aldrig hade hört den förut så jag har faktiskt fått anstränga mig lite inför begravningen. Jag har numera lite rutin på det här med begravningssjungande. Vet inte hur många jag sjungit på men det är nog ett tiotal. Det gör det på något vis lite enklare. Att jag vet hur det ser ut i kyrkan och i vilken ordning saker ska göras och så vidare. Men det är ändå jobbigt. Varje gång. 


Månne Gud förkastar 
någon enda själ
som till Honom hastar?
Nej jag vet det väl:
om än världen rämnar,
Herrens nåd står kvar.
Trygg är den som lämnar
sig i hans förvar.

Det är gott att bida,
Herre, vid din port,
himlar öppnas vida,
här är helig ort.
Här min själ förnimmer
glädjens nya ton,
och jag ser ett skimmer
från en snövit tron.
 

Vi ses Farfar!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Först o främst vill jag beklaga sorgen! Vad tråkigt att din farfar gått bort!!!
Sen låter det trist med Mika också, denna härliga katt som jag nu äntligen haft äran att träffa!
Hoppas allt löser sig o lycka till med sjungandet!
Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback