Fredakväll

och inga spännande planer. Shoppa med Kicki imorgon förmiddag, resten av helgen obokad...

Är helt obefogat men sjukt trött. Klockan är halv tio och jag har varit ensam i lägenheten sen strax före åtta och fått exakt inget gjort. Känner mej som en kass... person. Har haft nån sorts möte med min chef idag, det är kanske därför jag är trött. Efter det mötet tog jag iallafall beslutet att söka sommarjobb på annat ställe än mitt nuvarande jobb. Kanske får jag semester nästa år... eller nästa...

Jaja. Vädret är underbart och inom en överskådlig framtid är till och med galonisarnas tid förbi. Då ska jag dansa en liten dans! 

Det är som att det aldrig tar slut saker som borde göras.  Och ju längre det går ju jobbigare blir det att  försöka ta itu med dem. Dom växer och blir till stora och oövervinnerliga monster... inte helt olikt hur spindlar uppför sig... Men sommarjobbsmonstret har jag iallafall tagit upp kampen mot. Även om jag inte tjänar lika mkt om jag vårdbiträdar mej jämfört med förskollärarjobb, så betalar sig vårdjobb bättre än att gå hemma och dra benen efter sig och tjäna noll kronor. Noll kronor i månaden och nyss köpt hus är i min hjärna en omöjlig ekvation. Så får jag bara ett hyfsat schema så jobbar jag gärna där.

Nu ringde Johan och ville vara med mej. Trevligt. Jag suger ändå på bloggande. Iallafall ikväll. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Positiva tankar Sandra! Positiva tankar! :)

2007-03-31 @ 20:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback