frost

Tar ett vigt skutt ut på trappan.
Vädrar.
Luften är kall och frisk.
Ljuvligt.
Smyger smidigt nedför trappstegen. Stannar till. Det är något som inte stämmer. Slickar mej lite på tassen och försöker se oberörd ut medan jag fundrerar vad det är som är konstigt med världrn idag. Hoppar på plattan mellan trapp och altan. Glider lite med tassen mot altanens glatta yta. Småspringer bort till altanens norra kant. Tvärstannar. Vädrar lite till.

Sätter mej ner och fundrear. Känner att jag blir kall - vad är det för fel på min päls? Jag fryser ju! Ställer mej upp. Sätter mej mitt på altanen och tittar men min allra mest förebrående blick på matte som står i vardagsrummsfönstret och skrattar åt mig.
"Vad har du gjort med världen?"

Går fram till altankanten och försöker sätta ner tassen i gräset. Det låter konstigt. Gräser är hårt. Och vitt. Drar tillbaka tassen. Provar att stå på tre ben. Fryser om trampdynorna. Byter ben. Det blir inte varmare. Ger upp och går in. Jag tror inte att jag gillar vinter och jag tror inte att jag kommer att uppskatta fenomenet snö.
 

image32 //Lotus


Kommentarer
Postat av: Kicki

hihihi. Han är nog inte riktigt en riktigt utekatt ännu :)

Postat av: ulrika vestin

hur går det för mika då????

2007-11-05 @ 11:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback