gråt gråt gråt

Idag är det torsdagen den 11 oktober och den dagen skall jag minnas - inte bara som den dagen när jag snöt mej orimligt många gånger (förkyld) - utan även som dagen när bäbisen satt alla hormoner i gungning och jag inte kunde sluta gråta. Har gråtit till morrånzoo, i bilen, i kulverten på lassa, inne på en otrevlig offentlig toalett, i telefon, och nu, hela eftermiddagen till Sex and the City... som ju inte är en särskilt sorglig serie... Jaa, det är intressant det här med att vänta barn, man vet liksom aldrig vad kroppen hittar på! Men jag tänker att om jag håller på så här en hel dag så kan jag ju få vara mej själv resten av alla 9 veckorna som jag måste vänta på att bäbisen vill bli färdig och komma ut.


Har varit hos barnmorskan idag och hade laddat upp för att beklaga mej om hur ont jag har så att jag kanske kan få lite havandeskapspenning, men hann knappt innanför dörren så fick jag en läkartid, så nu ska jag träffa en doktor på måndag som förhoppningsvis kommer att säga att jag får vara hemma och ta hand om mej lite, för det behövs. Jag är inte så bra på att jobba nuförtiden känner jag... Får väl se om han är av samma åsikt.

Annars har det varit stilla lugnt här i huset... Nej! Jag ljuger!! Det har ju hänt en jätteviktig sak:
GARDINER   ... i alla rum...
Vi har inte längre bara ett hus, vi har ett hem. Stort tack till Gunnel som var här och fixade och sydde en hel kväll - det blev verkligen JÄTTEFINT och helt plötsligt vart det mysigt i vårat vardagsrum!

I söndags bokade vi hotell så vi har någonsatans att bo på våran sista tvåsamma semester. Hotell i Stockholm i två nätter känns som ett bra sätt att spendera allahelgonahelgen. Jag vill gå på skansen och klappa lemurer och äta frukost lääänge. Hoppas det blir en bra resa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi! Du är alldeles för rolig för ditt eget bästa. Jag ahde ju tänkt tycka synd om dig men det var itne så lätt. Hihi! Du kan iaf få en stooor kraaam!
Gardiner låter trevligt. Tror jag måste bjuda hem svärmor få se om nått sånt händer mig.
HOTELL!!! Jag vill också!! Bohoo!!

Postat av: Kicki

Först och främst KRAM! SEn måste jag nog hålla med föregående talare. Hihi. Och jag sa ju att det skulle bli jättebra med gardiner.... :) Gardiner är grejen för att det ska bli hemma! :)

2007-10-12 @ 18:57:55
URL: http://nifty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback