Tänder

Jag har massor av tänder. Dom märks inte så mycket. Neela har två tänder. Dom märks hela tiden. Tänkte räkna upp några tillfällen när dom märks lite extra:

1. Neela tycker om att smaka på saker. Hör till åldern, men Neela har ingen aning om att hon nu invaderats av två små risgryn som medför att när hon vill smaka på sin mammas haka och näsa också lyckas bita mej - varje gång! Det gör skitont! Hon är som en liten valp!!

2. Vaknar en aldeles vanlig morgon. Men allt är inte vanligt. Neela har feber. Men hon är inte sjuk. Däremot har tand nummer två förorsakat en förhöjd kroppstemperatur , vilket i sin tur medför en förhöjd temperatur under mitt täcke.  PUH!

3.  Gnäll! Mamma, jag ser inte dej! Gnäll! Pappa bär mej! Gnäll! Jag vill nåt (men vet inte vad)! Gnäll! Jag är extremt lättstött! Gnäll! Jag vill INTE.... nåt som nån annan vill.... Och allt tack vara lilla tand nummer två.

4. Titta! Jag har förvandlats till ett malligt monster vars enda önskan är att få visa upp att min dotter nu inte bara har en tand utan TVÅ!  Och jaa, hon är jättesöt!

Kommentarer
Postat av: matina almgren

hej! hoppas att man kan få se både er och neela när vi kommer upp. fick ju en tokig ide om att åka bil allihopa.

2008-08-05 @ 21:47:38
Postat av: Kicki

Halloj i stugan! Din kommentar om IKEA var alldeles tom... :( Haha, ja det där med tänder det är ju härligt det. Gudskelov har Chapp nu börjat tappa sina gaddar, han blodar på allt och det mesta när han leker och utimellanåt får han en liten glugg. Men det är helt otroligt hur fort det verkar växa ut nya tänder...de flesta hinner man knappt märka av.

Postat av: Carro

Kul att du gillade min blogg och självklart får du joina klubben :) haha Kram

2008-08-21 @ 21:38:04
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback