KÖR - den som hör dör...

Idag var dagen när jag skulle uppta min karriär som körsångare.
Idag var tydligvis också dagen när jag skulle inse hur fruktansvärt dålig röstkondition jag är i , hur jag inte alls längre kan ta en stämma "på känn", hur min förmåga att sjuna tooner norr om a är totalt bortblåst och hur fruktansvärt fel jag sjunger nuförtiden.
Kvittot på det sistnämnda fick jag när jag kom hem och mårten inte hörde vad jag sa för jag var så hes.

Nä .
Fy och skäms, nu blir det sångövning här för hela slanten.
Jag står inte ut med att höra mig själv i så dåligt skick igen .
Helst nånsin!
(Fast det vet jag att det kommer att hända, för sång är som allt annat, det bara försvinner om man inte underhåller det...)

Men den... vad det nu blir öfr datum , iallafall sista lördagen denna månaden ska det sjungas i kyrka och till dess ska jag väl åtminstone kunna hålla en ton som jag själv bestämt och inte bara den som råkar komma utflygande och till dess ska jag också ha svarta och vita kläder samt en svart körpärm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback