update

har lyckats med total bloggfrånvaro i nån vecka.
Anledningen är att jag behövt min tid och min kraft till annat.
Här kommer anledningen - anledningarna -  i kortversion. (och som vanligt självklart i total oordning)

Alimak vill inte att nån ska jobba där vilket dom ämnar göra något åt.
Ett nytt varsel har lagts vilket troligtvis innebär att mårten blir utan jobb.
iallafall får han inte jobba där, och eftersom man utan överdrift kan påstå att industriarbete är det han kan bäst så ser framtiden lätt osäker ut för hans (och därmed vår ekonomis) del ut.


Precis som jag kännt - och nu kan jag snart börja lista allt som känns - så kommer det en till bäbis till det här huset före nästa jul.
Detta medför ju ett antal frågeställningar.
Var ska vi rymma den???
Tvillingvagn.
Neelas dagisplats i stan... opraktiskt -eller? Behålla eller säga upp?
Hur sjuk kommer jag att bli den här gången?
Kommer jag ens att kunna ta hand om det barn jag redan har?
Mitt jobb - jag skulle ju gå ner i arbetstid, nu kan jag ju förmodligen satsa på sjukskrivning efter semestern , om jag ens kan jobba så länge... 


Min hälsa. Okej .nu kommer listan - kan inte låta bli....
Dålig smak i munnen nästan hela tiden - vill inte prata med någon av rädlsa för att den stackarn jag försöker konversera ska falla död ner.
Trött. Nåt så in i bängen. Sover halv nio en fredagkväll. Jag är världens tråkigaste sambo.
Illamående. Jämt och hela tiden, men ibland värre än vanligt. 
Yr - Besvärligt i största allmänhet, rädd att jag tillexempel ska tippa över nåt barn när jag jobbar...
ont i ryggen. Redan. Var ska detta sluta???


Och nu till det som faktiskt tagit mest tid och ork - precis som det ska vara.
NEELA.
Neela har varit sjuk igen. När andra barn blir lite snoriga , då blir Neela jättesjuk och vi hamnar på barn. När andra slappade i soffan och kollade vasaloppet (där min namne gjorde riktigt bra ifrån sig , tror att hon vann) så låg vi  i en otroligt obekväm sjuksäng, isolerade och med en mycket febrig flicka på vårt ansvar. 

Söndagmorgonen:
Neelis vaknar vid sju och gnäller lite. Sätter sig upp. Gnäller lite till . lägger sig er. Hurra , sovmorgon tänker jag tills något får mej att känna att;nää... det här ar inte bra. Drar ut tutten, ingen reaktion. Sätter fingret undre hennes näsa, ingen andning. FLyger upp och skriker åt mårten att öppna fönstret. Hänger ut barnet och ringer ambulansen. Krampen släpper och hon börjar andas efter kanske 5 minuter. Det är lång tid....

BLir inlagda på barn. Stannar till kanske tre. Åker hem. Hinner vara hemma i kanske 1 dryg timme innan exakt samma sak händer igen. Jag och neelis sover och jag vaknar till och känner på mig att nåt är konstigt. Drar ut tutten, ingen reaktion. Känner efter. ingen andning. 112 igen. två ambulansfärder på en dag. Blir åter inlagda på barn och nu tänker vi inte åka hem förrän lillan är frisk. När vi kommer in på akuten har Neela 40,6 i feber. I normaltemp ligger hon runt 35...

Innan söndag har blivit måndag har neela krampat med andningsuppehåll 2 gånger till och situationen känns ... inte bra. Febern är tokhög och trots öppna förnster, barnet i bara blöjan, kalla våta servetter på kroppen och glass i magen vill inte febern gå ner... Inte roligt.

När det blir tisdag och klockan är kanske 11 blir vi utskrivna. Då har Neela varit feberfri sedan ca 5 på morgonen...
VI håller henne hemma från dagis resten av veckan så hon hinner återhämta sig ordentligt. Känns som ett bra drag.


Idag har vi varit och gjort EEGundersökning vilket var ganska spännande. Resultat får vi om 1 till 2 veckor. jag vet inte vad jag hoppas. jag hoppas att hon inte har epilepsi... jaa,,, det är nog det jag hoppas... Jaja, ingen idé att oroa sig över det innan man vet kan man tänka. 

Jag tänker inte ens räkna stavfelen och jag tänker inte lova att jag bloggar nåt mer imorgon , eller nästa vecka eller nånsin, men livet går vidare. med eller utan blogg.

Kommentarer
Postat av: Emma

Stort grattis till bebisen i magen!



Sen måste jag säga att jag får en stor klump i magen då jag läser om lilla Neelas feberkramper. Stackars liten, och stackars föräldrar! Oron måste ju vara förskräcklig. Förmodligen är det nog inget annat än feberkramper, och vi håller tummarna för att jag har rätt!



Trist att höra om Alimak också, det är verkligen tuffa tider nu. MEN, allting ordnar sig och det kommer det såklart att göra för er med!



Hoppas du fortsätter med bloggandet så vi får höra att allt är bra! Kramar

Postat av: FluffysFailure

En serie otrevliga händelser minst sagt. Hoppas det löser sig med familjens fysiska hälsa. Inte roligt med varsel heller, det är på gång på mitt jobb också - inväntar besked i slutet av månaden. Angående dålig andedräkt/smak, du råkar inte vara drabbad av halsmandelsstenar? Se

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tonsillolit

och

http://en.wikipedia.org/wiki/Tonsillolith

2009-03-14 @ 09:37:11
URL: http://rorb.blogspot.com/
Postat av: theresela

vad hemskt det låter det här med neela..vi håller tummarna på att det inte är nåt annat!

GRATTIS så mycket till nya bebben å hoppas du får en bättre graviditet den här gången, blir lite lätt avis på er..vill oxå ha en bebis..

kram från oss på industrivägen

2009-03-14 @ 23:33:30
Postat av: Andreas

Först och främst..Ett stort GRATTIS till det lilla i magen!!

Sen..vilken fruktansvärd känsla av maktlöshet som man har när ens barn inte mår bra, blir kallsvettig av att läsa hur ni har det.

Vi här i söder håller alla våra tummar för att det snabbt skall ordna upp sej så att Neela slipper dom räliga kramperna!

Albin vaken och inte är han glad inte så slutskrivet för denna gång. Kramar på er alla från oss alla här söderut.

2009-03-15 @ 16:18:14
Postat av: Sanna

Jag blir alldeles kall när jag läser om Neela... jag hoppas att om man (gud förbjude) skulle hamna i den situationen kan hålla sig något så när lugn. Vilket jag är övertygad om att jag inte skulle kunna.

GRATULERAR till skruttet i magen! Hoppas du får må bättre den här gången. Jag har helt förträngt hur sjukt illa jag mådde i typ ett halvår & blir genast lite avis :) Sköt om er så kanske vi ses framöver!

2009-03-16 @ 08:26:52
URL: http://mysanna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback