försäkringskassans hemsida

och jag har haft dejt ikväll.
jag har suttit och begärt tillfällig föräldrapenning...
i kanske en dryg timme!
så går det när man drar sig för att göra och sparar på det tråkiga och därmed har en lååång lista av fyll - i - jobb som ska göras.Men nu är det klart och jag borde få inkassera ett antal tusen bara jag får tummen ur och fixar det där dagisintyget... 

har kommit på att jag borde kunna klumpa ihop alla neelis frånvaro-dagar under två månader på ett papper så blir det inte så himla mycke pappersarbete... tänker prova iallafall.  Men om jag känner försäkringskrångelkassan rätt så komemr dom tycka att det är ett aldeles för enkelt och rationellt sätt att göra det hela på , och kommer förmodligen att vilja ha ett papper för varje sjukdomstillfälle - och det är ju helt okej , om man har ett barn som är sjukt kanske en gång varannan månad - men det blir ordentligt besvärligt när man har en flicka som vill vara sjuk varannan vecka...

jaja, nu är klockan mitt i natten och imoron är det måndag och jag lär vara dödstrött...

Kommentarer
Postat av: Tess

Vi kommer gärna förbi. Men jag har varken telefonnummer eller adress till var du bor =/

Postat av: Jenny

Men så får man ju göra. Du behöver inte fylla i alla dessa intygen som kommer för varje dag. Du rymmer ju två månader på samma papper :-)

2009-05-18 @ 22:18:35
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: Sanna

Å tack :)

Hoppas Neela kryar på sig snart. My är väldigt sällan sjuk, men jag blir ju alldeles nojig bara hon har lite feber eller en konstig prick någonstans...

2009-06-03 @ 10:10:06
URL: http://mysanna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback