dagen lördag

har:
plockat ur diskmaskinen
plockat i diskamaskinen
följt Neelis till grannen en kort stund
suttit på golvet OCH kommit mej upp igen
fått i Neela Ipren utan bråk
skurat och dammsugat köket
diskat undan sånt som inte vill åka diskmaskin
fixat lunch (okej, det var inte så avancerat, typ lägga i panna, slå på platta, vänta....)
klätt neela och lagt ut henne i vagnen

Jag är medveten om att inget av ovanstående är några hjältedåd, men det var länge sedan jag kunde utföra flera av dessa sysslor och evigheter sedan jag kunde göra dem i nån sorts följd samlade på en och samma dag...

Neela har ramlat ner för våran livsfarliga bro idag. (igen) Men den här gången gick det (kanske) bättre än förra. Sist blev det ett litet hål i huvet och så småningom akuten för omplåstring. Den här gången blev det mest tårar och inte ens ett skrapsår, men däremot kräktes hon lite ungefär 40 minuter efter fallet. RIngde sjukvårdsrådgivningen och dom ville nog att vi skulle åka in, men eftersom hon är aldeles som vanligt fick vi stanna hemma och avvakta några timmar. Skönt! Lillan är dessutom ganska förkyld och jag tror att hon kräktes för att hon fått i sig snor och inte för att hon har hjärnskakning - men säker kan man ju aldrig vara...

Kommentarer
Postat av: Kicki

För att vara du just nu må jag säga att det var en riktig prestation! :)

Postat av: Therese

Men hörnni, ni verkar ju ha det tufft där borta i Kåge... farligt på gården...

Ta hand om er, kramiz.

2009-08-22 @ 18:56:42
URL: http://theresebodan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Duktig Sandra :-D

Men stackars liten, ja fort är det gjort. Varför har man trappr egntligen? Man borde ha typ som rutschkanor, hihi!

2009-08-22 @ 20:21:58
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: Tess

Ni är alltid välkomna att besöka oss ;) Får hoppas att Neela vill det, och vem vet, jag kommer kanske ha små kaninungar till salu när den dagen kommer ;)

Men vad otäckt med Neela, ni får fixa en säkrare bro. Visst hade ni nån gammal järnbro? Minns att Nelly inte ville gå uppför den så jag gissar att det var nåt sånt?

2009-08-22 @ 22:24:12
URL: http://thesso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback