Endast 85 dagar kvar

(om bäbisen håller tiden) och sedan ska jag ALDRIG MER VARA GRAVID.

Men det är låååånga 85 dagar. Snart tror jag att ingenting på den här kroppen fungerar längre.
Jag är helt slut och måste vila för att orka kliva upp ur sängen, måste vila efter frukost, vila efter dusch, vila för att andas... typ!
Och det går ju jättebra när lillan är ett och åtta och har hur mycket energi som helst.... 
Sjukskrev mig själv igår och idag och har varit hemma och ... Vilat. Men är lika trött för det och har helt sjukt ont överallt. Imorgon klockan tio avgörs mitt öde för då är det doktorstid för mej. Och sedan är det förmmodligen "snälla snälla snälla försäkringskassan - ge mej pengar".

Var in på nån sorts gravidsida som räknade ut följande:
Jag är i vecka 28, 7:e månaden. Har 27 veckor och sex dagar kvar till beräknat förlossningsdatum (vilket jag inte har en endaste plan på att hålla) och som sagt; 85 dagar to go...

Planen: Bli sjukskriven. Vattengympa och sjukgymnastisera så mycket som möjligt, vila och äta äpplen samt överleva och bjuda mej själv på tjejkväll hos någon när jag tycker att det börja vara dags för bäbisen att komma ut... (På tjejkvällar tenderar man skratta så mycket att det är omöjligt för bäbisen att stanna kvar i magen och inte få veta vad det var som var så roligt... Funkade med Neela iallafall...)  kanske runt den 20 oktober... det skulle funka.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oh gosh, vad det låter jobbigt... Är inte ett dugg avundsjuk på dina krämpor, men lite avis är jag nog på allt annat som kommer efteråt :) Men jag skulle absolut INTE vilja ha gravidmage och jaga efter My samtitigt. Blir svettig av bara tanken...



Hoppas du får vara hemma nu och att FK samarbetar med dig och ger dig MASSOR av pengar!



Sköt om er!



/Sanna & My

Postat av: Jenny

Jag, Therese och Linn will be at your service :-D hihihi!!

2009-08-06 @ 21:27:15
URL: http://trulle83.blogg.se/
Postat av: Therese

Ställer upp när som helst!!!

Sen lilla vännen, riktigt HUR länge ska du va gravid??? Du är i v. 28 och har 27 kvar??? dvs 55 vecor totalt? lät JOBBIGT. Mer än vanligt... hihihihi

Kram och vila dig i form. Tänker på dig.

2009-08-06 @ 22:26:16
URL: http://theresebodan.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej tjejen! jag lider också med dig! Hoppas det blir bättre för dig o att du kan vila upp dig riktigt nu de kommande veckorna.



Sen ställer jag gärna upp på en skrattande kväll.

Låt mig bara veta när ;-))

2009-08-07 @ 17:52:43
URL: http://perne.blogg.se/
Postat av: matina

men nu har du nog räknat lite fel, jag går in i vecka 28 idag o hade bara tänkt att max vara gravid i 12 veckor till sen får det vara nog. nu e det lite jobbigt när det e så varmt ute, man vill ju inte ha kläder på sig. men de e ju inte så accepterat att springa naken överallt....hahaha!!! nu e de snart klart iaf, för oss båda sen ska JAG aldrig mer vara gravid. det kan jag lova! vi kan väl höras någon kväll o klaga av oss... kram i värmen.

2009-08-08 @ 11:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback