hmpf

I morse sov Noomi stilla lugnt när Mårten åkte till jobbet. I morse slog Neela upp sina söta ögon exakt samtidigt som Mårtens väckare ringde nån minut före sex, och vägrade somna om... Hurra.

Gårdagens dag var en väldigt lessen dag. Noomi hade panikont i lillmagen från 11 till ungefär 2 - på natten! Gissa vem som var trött och sliten efter det??
Svar: Noomi, Mamman och Pappan.

Hade en enda önskan inför denna dagen och det var att lillan skulle få må lite bättre idag och hittentills verkar det lovande. Ingen panikgråt ännu. (för två dagar sedan hade jag en önskan om att jag och mamma skulle baka mjölkfria lussekatter denna förmiddag, men man prioriterar snabbt om när någon liten får nån sorts smärtsam åkomma)

Mamma har varit förbi en sväng på förmiddagen och det var ju som vanligt välbehövligt. Tvätt är nu tvättad, disk är diskad, skräp återvunnet och barn är vaggade och ompysslade. Skön variation om man jämför med gårdagen då den feta rubriken på hela den dan var : OTILLRÄCKLIGHET

Största överraskningen för dagen var dock då min pappa helt plötsligt kommer farande med en julklappsdiskmaskin! Vår gick nämligen sönder i förrgår men nu står det en ny och fin där det tidigare stod en ful och trasig.
Tick tack!
(Den fula och trasiga pryder för tillfället hallen med sin klumpiga uppenbarelse men min förhoppning är att den ska få avlägga livstidsvisit på soptippen - helst innan julafton)

Jag och mamma har med förenad ansträngning lyckat göra eld så jag och flickorna håller inte på att frysa ihjäl trots att det står -20 på utomhustermometern.
Skönt!
Jag tror Mårten blir glad näär han kommer hem och kan duscha i varmvatten.

Några rader om det mjölkfria livet.
Det går väl sådär.
Hushållsost är gott...
och i går morse åt jag en skiva och det var kanske den godaste ostskiva jag någonsin ätit...
Men att Noomis mage reagerade med en övertydlighet som ingen bett om gjorde att jag omvärderade hur gott det egentligen var...
Till saken hör att vi igår kväll även åt pizza. Eftersom Noomi var en skrikmaskin så var det ingen som kunde laga mat här igår så tog vi den enkla vägen, det var bara det att när jag svalt sista tuggan kom jag på att det ju är ost på pizza...

Men annars tycker jag det går ganska bra. Det är gofika och ost som krånglar till det - och creme fraishe...
Men det är ju som med allt annat, men måste öva för att bli bra. Jag måste öva på att komma ihåg att inte äta mjölk och så måste jag öva på att laga mat med alternativa produkter.
Jaa.
Inte svårare än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback