nu är (glada) julen slut

men här behöver vi inte bära ut (upp) nån gran, för den kom aldrig ner. Däremot fick faktiskt julstjärnorna tillslut varsin plats i valfritt fönster - tyvärr fick inte alla en fungerade glödlampa och en fick inte ens ström, men herregud - man ska väl inte kräva hur mycket som helst!
Nu vill jag bara bort med alla tomtar, stjärnor och allt annat julpynt och fortsätta med överlevnad i frid och ro.

I allafall har lillskrotet sovit TVÅ NÄTTER I RAD (alltså mer än 5 timmar utan att behöva vyssas, gungas, tröstas eller pysslas med). Känns mycket mycket konstigt. Vad ska vi göra med all energi?? Vi valde att lägga den på att ta ett GEMENSAMT beslut på vart garaget ska få stå. Tidigare har vi bara lyckats uppbåda varsit beslut och dessa har sällan kunnat förenas till ett garage...

Mårten och Neelis sover fortfarande och lillskrot somnade om efter mat, blöjbyte och småprat med favoritfjärilrarna som flyger omkring över hennes skötbord. Jag hann sortera barnens vant och möss och socklåda medan Noomi uppdaterade sig på nattens fjärilsaktiviteter. Kan ju passa på att tacka Therese som kom med den mobilen - den är en riktigt Noomifavorit!

Håller på att planera för Noomis dop som blir i fällfors kyrka nu på lördag. Ska köpa lite rosa ljus att ha på borden och träffa sångerskan för att gå igenom sångerna. Känns bra - ska bli riktigt roligt att se alla släktingar, det blir ju inte så ofta man träffas allihopa.

tillsut måste ju även jag bara konstatera att det kommit en ansenlig mängd snö på en förvånande kort tid och det mesta tycks ha landat på vår gård - iallafall känns det så när man ska skotta (vilket jag gjort en gång i år och Mårten har skottat kanske hundra  - men hur som helst...) I förrgår skulle vi gå över till grannen och fika och Mårten ställde ut Neela för attsopa av bron. Inte mycket Neela stack upp över snön, men hon hade sträckt upp små armarna mot honom och sett olycklig ut... "omma". Med snö till armhålorna skulle nog jag också be att nån lyft upp mej och bar mej dit jag skulle...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad skönt att höra att ni har överlevt julen allihopa, jular kommer det ju fler av så ni har gott om tid att njuta av dom senare. :) Vore det inte för att ryggen pajat totalt häromdagen skulle jag ha kunnat komma och hälsa på - men mina smärtstillande tabletter har en stor fet röd triangel på förpackningen så jag är inte betrodd med bilkörning för närvarande. :) Det får bli en annan dag! :) Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback