Alive!

Jag har inte diskbrock!

Tack gode gud för det!!

Men, jag har ryggskott- men det gör iallafall bara ont och jag dör inte av det. For runt och fixade och träffade och gnällde och snyftade och pratade igår. Träffade flera människor som tyckte synd om mej och på något vis känns det lite bättre bara av det. Och - det viktigaste- jag fick veta vad som hänt i ryggen! Jag kan lätt leva med ont (det är ju bara att ta två alvedon och komma ihåg att andas, ellet hur Jenny?) bara jag vet att jag inte dör eller måste skola om mej eller nåt annat jobbigt.

Har iallfall ett tips till samtliga människokryp:
Skaffa inte ryggskott när du är gravid i v.32, har foglossning, bråck i bukväggen och mår allmänt gravidilla från början. Det är jättedumt!

Så nu kan jag välja:
Lägga mej ner och dö (det var ungefär det jag gjorde på förmiddan igår) eller
bryta ihop och komma igen (det är vad jag tänker göra idag).
Har tvingat min höggravida kompis Linda att följa mej på Edda idag och vattenbehandla mig själv (bada varmt, försöka gå lite, bubbla... doktors order...).
Tur att man har en och annan vän - för att tillexempel få hjälp att få på sig kläderna...

Planen närmaste timmen: Sova en stund till. Klev upp och fick en kram av Neelis innan hon och Mårten for iväg till dagis och jobb, åt frukost så att alla värktabletterna skulle få sälskap i magen och har nu suttit och datoriserat mej en stund med en varm och kurrig katt på magen!


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag tycker verkligen synd om dig! Stackare vad du får plågas... Styrkekramar till dig från mig!!

2009-09-03 @ 13:13:55
Postat av: Kicki

Jepp, jag skall göra mitt bästa för att komma ihåg att den kombinationen är en dålig kombination... :) Luckan mellan möte ett och resten av dagen blev jätteliten, hann nätt och jämt med hundpromenad så det bidde ingen Kågebesök, men det kommer ju fler lediga dagar...som med lite tur inte är lika fullbokade! :) Kram

Postat av: matina

synd att du ska behöva ha det så jobbigt o ha så ont. tror jag ska sluta klaga över min krämpor, de e ju inge mot dina. men det e skönt att just få gnälla ibland. snart e de över, men det e ju även nu som det har börjat att bkli lite tyngre o då känns det ändå som en evighet kvar. varför just hela 9 månader???? (en hund går ju typ 63 dygn) de e fusk!!!! haha!!!

2009-09-04 @ 13:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback