vilse i byråkratin

tänk att när det är en statlig myndighet som klantar sig så räcker det med ett tapigt litet "Hoppsan och ursäkta" och "nu får du ett inbetalningskort, varsågod och ge mej 9000(!!!!!)kronor..." Tänk om jag skulle råkat missa nån sorts betalning och snuvat staten på den lilla summan- då skulle man ju bli hängd- Minst!

Föräkringskassans handläggare som har hand om mitt ärende: Klantskalle - ge mej skadestånd!!!



Jag har idag roat mig med att trassla in mig i byråkratin gällande familjerätt och rättigheter...
Det är en djungel kan man konstatera.
Jag hoppas VERKLIGEN att jag och Mårten ska slippa fördjupa oss i detta för egen del.
Har dock (när jag ändå var på krigsstigen mot försäkringskassan) snokat runt lite för andras del och ... ja...
Det är svårt att hitta några vinnare när två föräldrar har svårt att hitta bra och fungerande samarbetsformer, men det är lätt att hitta förlorare... Dom heter alltid barnet.
Sorgligt! 
I en perfekt värld skulle alla ha barnets bästa för ögonen - i den riktiga världen skyms ofta barnets bästa av prestige, vilja att hämnas, straffa och "ge igen", egen framgång och vuxnas egoism.
Mycket tragiskt och på alla sätt oförlåtligt.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja det är ingen idé att be om ursäkt för allt det som jag inte köpte för det hade ändå inte rymts i bilen. :) Kram

Postat av: Jenny

Åh, ja du har så rätt att jag vill gallskrika! Det ska fasen inte få gå till sådär!! MORR!!!!



Tänker på dig varje dag... har bara så förbannat mycket skoljobb just nu men det är skandal att jag ändå inte har kommit mig för att lyfta luren och ringa!

2009-09-09 @ 20:54:16
URL: http://trulle83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback