Skitkass

är jag på att hålla den här prylen uppdaterad. Antar att jag borde skämas, men tänker behålla min energi till på lördag när jag verkligen kommer att behöva den.  Julmånad har det hunnit bli och snön är tämligen osynlig vilket ger noll julstämning både här hemma och på jobbet. Idag har vi varit i skogen med barnen och ingen julstämning fanns att hämta där heller. Regn på oss och blöta overaller till torkskåpet... Men barn är intressanta på det sättet... som klagar aldrig på vädret. Konstigt. Man kunde ju tänka sig att dom skulle vara ledsna över den uteblivna snön, men inte en enda sådan kommentar har jag hört... från barnen... desto fler från fröknar som är less på galonbyxor och blöta vantar.

Tänkte även ta tillfället i akt och berätta för alla "hälsa- på- sandra- och- mårten- sugna" personer, att på måndag förmiddag (och alla andra förmiddagar utom lördag och söndag) så befinner vi oss på förskolan och på Alimak och finasierar våra extremt dyra vanor ; )  Undantaget från regeln - för det finns självklart en sån-  är om vi är sjuka, men då är det bara Jocke som vill hälsa på oss!

I den här lägenheten skulle det inte skada med julpynt. Den här lägenheten saknar julpynt, även om helgens umeresa resulterade i en rosa (!!!)  julstjärna, så gör inte en julstjärna jul i en hel tvåa. Men grejjen är att allt mitt julpynt är försvunnet och puts väck. Misstänker en jultjuv , inte omöjligt att det är samma tjuv som tagit snön och julstämningen, men tänker inte anklaga någon utan bevis, men jag kan delge somliga misstanke om brott... iallafall brottet att ha skrämt iväg snön. . . Kvande . . .  Ja, så om någon ser Jullådan så ring mej snarast så jag kan ge vår lägenhet lite julfrid.

Och nu till den roliga delen...
ÖNSKELISTAN  2006
(kommer självklart att kompletteras och uppdateras varje gång jag ser något nytt jag vill ha, vilket borde vara minst en  gång per dag...)

Snö, så jag slipper galonisar och får åka madrass med barnen!!
Dvd boxen med Sex and the city, så jag kan njuta av alla dyra skor jag inte har
Ny bil, så jag inte behöver hälsa på Johan på Laitis varje fredag
Motorcykel att övningsköra på, för att det är liksom en förutsättning för
Mc kort, som jag vill ha så jag kan köra fort och känna mej fri
Tillsvidare anställning, så jag blir rik! .. are...
Större lägenhet ,så jag rymms
Ny digitalkamera, som helst är skitbra
Pussel, så jag får använda min lilla hjärna lite
Mah Jong (med reservation för stavningen) för att jag tror att det är roligt!
Klippkort på yoga, så att jag kan bli mjuk och trött

Nu ska jag till Kicki och äta knäck!

Kommentarer
Postat av: FluffysFailure

Jag vidhåller att jag är oskyldig tills ni får reda på sanningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback