Babykväll

Har ikväll varit med om något mycket underligt... Vi skulle åka till barnens hus på "babykväll". Jaa, tänkte jag, det är väl typ vi och nån mer där... men ack så fel jag hade!

Det var inte vi och nån mer, det var vi och många mer! Och det var kö utanför - en lång! Och när dom slår upp portarna visar det sig att alla människor i kön förvandlas till "jag- först-eller-dö-varelser" och jag kan konstatera att vi och framförallt jag med mitt pingvintempo inte passar in!

Efter att ha blivit översprungen ett antal gånger, puttad på och armbågad både här och där bestämmer vi oss för att, nää, det här var inte det minsta roligt! Men trots detta kom vi hem ett stort antal hundralappar fattigare.

Men nu kan den nya lilla människan omöjligen behöva mer saker. Nu får det vara nog!
... ja, förutom en gungbjörn då...
Det är faktiskt ett livsnödvändigt behov.
Gungbjörnen som fanns på blocket är förövrigt såld till någon annan än mej.
Sorg och snyft!

Så dagens erövringar då:
En mobilstrumpa som är ljusblå och har små pingviner på sig... nej, den var inte till bäbisen...
En trappgrind
Skötbordsinredning med giraffer
Badtunna - med propp - efter Gerds inrådan
En mycket mysig sovsäck
En babysitter. Inte rosa och brun - där sa Mårten stopp och nej... Så det blev en svart och grön.
Ritpapper till alla våra vänner som är två år

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ånej, hade dom sålt gungbjörnen till den där tanten alltså? Fy dom! När du kommit över ditt pingvinande så får du allt visa den där människan vart skåpet (eller kanske björnen) ska stå! :)

Postat av: Anonym

tur att måretn sätter ner foten
ibalnd när du spårar ur med allt rosa;) om bebisen inte redan är tjej lär den bli det innan den kommer ur magen o ditt rosatempo;) skämta bara:P

2007-10-31 @ 22:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback