däckbyte

Idag har mårten bytt däck. Och jag hjälpte till. (Duktig!!) jag lyfte upp hela ett däck och hängde upp det på... där... där det ska hänga... på ... hjulpinnarna... Och precis då var flera grannar ute för att beskåda och dom tyckte att jag var sååå duktig (min egen tolkning).

Jag och Kicki har varit i Byske idag och hämtat sommardäck, eller mest väntat på sommardäck faktiskt. För däcken som skulle hämtas var inte klara. Så vi fick vänta. Passade på att kolla in Byske  Möbler, men blev inte så imponerad. Åkte istället till Kickis stora storebror och hälsade på hans hus och familj. Neela hade sagt att hon var hungig men när hon hade chansen att äta så var allt runt om MYCKET intressantare. Hon åt desto mer när vi kommit hem. Fick med oss däcken till slut , var tyvärr tvungen att lämna ett antal hundralappar på gummiverkstan men jag antar att det är sånt man bara får acceptera. Nu har alla våra tre bilar sommardäck iallafall.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Det finns en poäng med att bara ha en bil. Att det då bara är 4 däck att byta! :) Ni har ju typ hur många som helst, ungefär 12 stycken! (däck alltså, inte bilar...) :) Det finns också en poäng med att ha alla däck boendes på däckhuset....för då har man inga däck man måste byta själven! :) Det är den bästa sortens däckbyte enligt mig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback