Vägra sova!

Dagens rubrik är hämtad ur Neelas lilla "handbok för att vara lite besvärlig med sin mamma". Idag har hon sovit 2*20 minuter. Det är ALDELES för lite när man är 5 månader. Hon var dessutom inte alls så lättsövd ikväll.Har vaknat tre gånger  vilket är minst två mer än vanligt.

Ovanstående har fått till följd att jag inte haft någon "ensamtid" idag - lyxbekymmer , jag vet, men för att vara en bra mamma behöver jag några minuter att göra Sandra-utan-Neela-grejjer varje dag. Men jag har bakat bullar. Hipp och hurra vad bra jag är! Och gooooda blev dom. Och puffiga. Och gyllengula. Precis som bullar ska vara. Säg, är detta en färdighet som kommer med titeln "mamma"? För vad jag vet har jag inte varit någon stjärna på bullbak tidigare...

Bjöd iallafall hem våra vänner från frostkåge att avnjuta bullar och valfri dryck. Trivsamt och typiskt torsdagsslött.

Jag har ett uppdämt behov som jag inom kort behöver åtgärda om jag inte ska spricka. Jag har ännu inte givit upp hoppet om vad morgondagen kan bjuda. Med lite tur vill Neela sova 2 timmar mitt på dagen och jag får sitta i lugn och ro och PYSSLA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, gott med bullar!! :-D

Ehh, bra fråga! Torsdag borde jag vara ledig för jag jobbar nästa helg. Barnen är dock inte på förskolan den dagen men ni får mer än gärna komma hit om ni vill. Bobby sa helt ur luften utan att jag hade pratat om er just den dagen "Neela kan komma å hälsa på?"
Vi kan ju höras närmare.
Kram!

2008-05-15 @ 23:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback