Ingen rubrik

kan inte sätt nån rubrik på det här inlägget , för jag har ingen aning om vad det ska handla om.

Imorgon är det mådag och jag tänker lämna lillan hos mamma i Ursviken och fara till Skeria och kanske och förhoppningsvis bli klar med mitt skolarbete. Jag har två uppgifter och en hemtentafråga kvar om jag fattat allting rätt, och det är ju faktiskt så att jag kan se slutet på detta nu. Jag hade satt som mål att vara klar med skolan innan December och jag har alla intentionenr att lyckas med det.

En annan sak som jag inte ens sett början på är en ordentlig uppstädning av den här kroppen jag springer omkring med. Jag började ju shysst med att köpa fina kläder till den i ... fredags... men jag har för avsikt att inte nöja mig med att handla nya kläder för att de gamla inte längre rymms på mej, utan tänker ge mig själv en ärlig chans att komma i de kläder jag redan har... och ännu hellre växa ur dom me´, fast på det där braiga sättet (Alltså det som betyder att kläderna är större än mej och inte tvärt om).

Det här med vikt och viktens viktighet är verkligen svårt. Man kan va så himla peppad  - och det kan kännas så viktigt - i en vecka, och sen helt plötsligt får man för sig att det nog inte var så viktigt ändå , åsså går man upp 2 kg, bara för att en månad senare försöka bryta sig in i Mårtens vapenskåp för att försöka skjuta sig för att man känner sig så fruktansvärt valrossig och ful och fet på alla sätt och vis.

Träffade en god vän i fredags. Det va riktigt länge sen vi sågs och pratade och han sa iallafall:
Du har tre alternativ.
1 Strunta i det
2 gör nåt åt det
3... (men ... så fånigt... nu minns jag inte vad det tredje var! )

Aja. Just nu väljer jag iallafall att göra nåt åt det. Så nu har jag i princip slutat fika på kvällen. Äter nästan alltid gröt till frukost och tänker försöka att äta lite lagom mycke istället för massor mycke. Det är förövrigt inte bara av godo att jag nu blivit en liten stjärna på att laga mat, för god mat är svårare att säga nej till...

Man kan sammanfatta det så at det här inlägget borde hetat " viktigheter, mat och examensbeviskänningar" Eller nåt...

Kommentarer
Postat av: Sanna & My

Hejsan!



Hittade igen din blogg av en slump. Kul att läsa vad dom andra i föräldragruppen har för sig :)

Kolla gärna in våran!



/Sanna & My från Frostis

Postat av: Therese

Tja, kommer du på lördag till Bodan-by??? Dessutom: Du är utmanad.

2008-11-17 @ 23:08:11
URL: http://theresebodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback