Äntligen

Äntligen kom snön - och våran nya kamera!!

Två små saker som gör livet lite bättre.

Nya kameran var riktigt bra, iallafall jämfört med den vi hade och lite senare idag ska jag och lillskrot åka och köpa batterier till den. Tror att jag ska passa på att kolla julklapp till lillebror också. Blir nog en sväng på Jula, där tror jag att det kan finnas lillebrorklappar. Måste också köpa en kupévärmare till Volvon, den som bor där nu blåser bara kalluft vilket är hemskt ofunktionellt  på alla sätt och vis. Sitter nu på golvet i vardagsrummet  i ett hörn, mest för att jag inte orkar resa mig. Man måste hushålla med energin när man inte har så mycket och lillskrot tar det mesta. Igår hade hon magknip till och från från ett ungefär.. till två på natten! Jag har ännu inte kännt att jag vill slänga ut henne (vilket tydligen är en vanlig reaktion hos föräldrar till kolikbarn), men jag känner mig rätt låg och otroligt utmattad. Det är så fruktansvärt jobbigt att vara så maktlös och bara se på när det viktigaste jag har att ta hand om har så ont så hon skriker till hon tappar andan och kräks och jag kan inget göra...

Nä.

Nu: sova- Neelis är på dagis idag, skönt för henne, då kanske hon får nån sorts uppmärksamhet av en vuxen som inte vinglar av trötthet och knappt kan få ihop en vettig mening för att hjärncellerna inte kan organisera sig på något vettigt vis.

This to shall pass, good and bad...

Förövrigt ville jag så gärna få upp lite julpynt i helgen, det var ju faktiskt första advent, men men... det blir väl jul nästa år också - och då ska vi ITNE ha några bäbisar här!! (och framförallt ska vi inte ha nån magknip!)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, inte är det lätt att va mamma alla dagar inte. Hoppas att lill-magen vill bli bättre snart, kämpigt för er alla.

Du- ska vi köra en liten "julklappslek" i år. (Utan vattenavgångar å sånt) men mycket skratt?!?

Danne är borta nästa vecka + han jobbar kväll i veckan och veckan efter hemkomsten så jag har ganska tomt här på kvällarna. Kanske att du å lillskrot kan komma och busa nån kväll, med Jenny och Linn förståss... Vi hörs! Kramiz///T

2009-12-01 @ 20:57:12
Postat av: matina

jag VILL oxå HA SNÖ!!!!!!!!!!!

2009-12-03 @ 12:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback