Hela natten!!

I natt har Noomi sovit hela natten - bara ätit och sedan somnat om utan magknip och gråt. Dessutom har hon utfört detta stordåd i sängen. Upplagt för en riktigt natt av återhämtning för mor och far om det inte vore för...

Neela.

-Som feberkrampade i går eftermiddag och undernatten var hetare än vad som kan vara hälsosamt för ett litet barn på 2 år. Vid halv fem på morgonen hade hon 39,5 och det är en typiska temperatur som gör att varken hennes mamma eller pappa sover särskilt bra.
Till saken hör att vi vid kramptillfället under eftermiddagen gett henne två doser stesolid för att häva krampen och därför inte fick ge nåt mer under natten, så om det kommit ännu en kramp så hade vi inte kunnat hjälpa henne förän ambulansen varit på plats. Det är en bra anledning att sova dåligt.


Idag har jag och Noomi varit på barnkliniken och gått mjölkfri skola. Det var superintressant och jag är imponerad av vilket stort utbud på mjölkfria produkter det finns!
Men ingen ost.
Eller det finns ost, men den smakar inte ost, och då känns det som att jag hellre är utan än äter nån sorts nästanost...
Noomi var iallfall väldigt vaken under hela föreläsningen och lät sin lilla stämma fylla rummet med missnöjesljud under nästan hela tiden...
Jag försökte tänka att allt som kniper i magen på dan kanske låter bli att knipa på natten - och nu sover Noomi gott i sin pappas famn.


Har äntligen julklappat lillebror och nu är det bara Mårten kvar. Till honom har jag inte riktigt bestämt vad jag ska klappa, det är så mycket han behöver... Men det är ett trevligt bekymmer!
Jag var ju och luciatittade på Neelas dagis i fredags. Det var ... en stor besvikelse. För jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att jag såg min lilla tomtenissa - jag såg inga barn alls faktiskt. Däremot såg jag massor av ryggar på vuxna människor som på något sätt hade anknytning till något av barnen i luciatåget... Dessutom valde Noomi att vara tokhungrig och missnöjd under hela dagisvistelsen vilket gjorde sitt till att den här upplevelsen inte blev vad jag tänkt...

Nä, nu ska jag ta tillvara på minutrarna när mina båda ljuvliga flckor sover samtidigt... FIKA!

Kommentarer
Postat av: ulrika vestin

vad skönt att det verkar funka för dig och lillan nu :)

2009-12-15 @ 16:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback