my lord what a morning

och det hade säkert gått jättebra om inte Noomi hade ätit typ hela natten, för då hade jag nog varit något mer utvilad istället för slutkörd när det karaktäristiska ljudet som betyder "nu har jag gjort ett bajskalas och behöver ny blöja" ljöd klockan sex i morse, följt av "mamma?!?" inifrån sovrummet en kvart senare.
Och sedan var dagen igång.
Med två trötta tjejer (jag själv och Neelis) och en superpigg och fortfarande - trots nattens 100 amningar - svulten Noomi. När klockan var kvart över nio ungefär somnade Noomi och då hade jag fortfarande inte ätit frukost vilket är ungefär det värsta som kan drabba mig , alltså att vara vaken i tre timmar och inte få äta frukost.

Nä, man ska ju inte klaga - oftast går det jättebra att vara hemmamamma med två söta pyren, men somliga dagar är man så innerligt tacksam att man har en mamma som kommer förbi och avlastar lite mellan varven. Idag har hon (bla)
varit ute med Neelis,
diskat undan,
skrapat bort färgstänk från köksbänken,
snyggat till ett ljusfat,
tvättat två maskiner,
Noomigosat,
bytt blöja på alla mina barn,
lagt in kläder i barnens garderober och...
jaa, varit underbar i största allmänhet...

så,
dagens Hiss: Mamma
dagens Diss: att man inte automatiskt får en uppsättning armar till för varje barn man producerar

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja du Sandra, du e bara för härlig!!!!!!!!!

Mammor är bra att ha! Man får vara rädd om dem!

2009-11-19 @ 20:32:45
Postat av: matina

ja vad skulle man göra utan sin mamma? vill inte ens tänka på det. är så skönt när de kommer o fixar o donar utan att man egentligen behöver be om det. hurra för mammor!!!

2009-11-23 @ 08:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback