03:57

Det är svårt att sova skönt i vecka 37+några dagar.

Tät i näsan, magen i vägen, trångt i sängen, varmt i huset, stramar och illas i magen om jag tänker att jag ska byta sovställning, Neela sparkas, Neela vaknar -vill ha tutte eller välling eller bara prata lite, Mårten snarkar och låter som ett godståg ungefär, det är fortfarande olidligt VARMT härinne!

Varit väldigt övervakad senaste tiden och känner mej lätt förvirrad över var jag egentligen bor då jag spenderar nästan lika mycket tid på lassa som hemma. Funderar på att skaffa nåt sorts månadsparkeringstillstånd på lassarettsparkeringen då jag har bilen där flera timmar nästan varje dag.

Bäbisen verkar må ok iallafall, igår hade den ett hyss för sig och hjärtat ville slå lite extraslag, villket snabbt kollades upp och vid den kollen slutatde bäbisen med det buset och jag fick åka hem, men förutom detta så har den skött sig finfint under hela graviditeten - bortsett från hur den påverkat den här människan som burit omkring på den.

Träffade en doktor i tidags och hon har klappat bäbisen på huvet och lovat mej att den kommer ut. Nångång. Förmodligen ganska snart. Känns skönt. Det finns ett slut på det här och då kommer något annat. Det kan man inte vara riktigt säker på vad det är men förhoppningsvis innefattar det nya tillståndet någon sorts förbättring av hälsoläget för mig och lite bäbismys för oss allihopa.

Är dock lätt oroad över att Neela ska hoppa sönder sitt syskon då hon alltmer intar stilen "mer vild än tam" snart tvååring. I går blev hon så ivrig och full av överskottsenergi när jag bytt på henne (hon hade ju trots allt måstat ligga stilla på skötbordet i flera sekunder medan jag bytte blöja på henne) att hon under påklädningen hoppade upp och började gnaga på tapeten (!?!?)
Hur normalt är det??
Gör era tvååringar så??

Hoppa är förövrigt ett av min dotters största intressen just nu. Hon hoppar på allt och alla. På soffan, på min mage (ajaj), på mina ben (vet ni hur vassa små tår Neela har?), på sin pappa (det lägger jag mig inte i - nån måtta får det vara på ansvarskänslan), på mitt huvud (det går oftast ganska bra - det är en av dom kroppsdelar jag inte har så ont i), i sängen (inte allt för sällan med resutatet att hon ramlar ner eller skallar sänggaveln), på katten (fy och nej och SLUTA!) i soffan (ofta med reslutatet att hon ramlar ner vilket hon inte verkar det minsta bekymrad över) på golvet (den sortens hoppande uppmuntrar vi), på köksbordet (fullständigt livsfarligt) och på farstubron (även detta ytterst hälsofarligt vilket hon fått erfara vid minst tre tillfällen, men tycks förtränga precis när hoppbehovet kommer farande).

Puh puh, är det nån som har nån sorts tips hur man gör när det kommer en lite bäbis till en familj som innefattar energisk och hoppig flicka på 1 år och tio månader? Hur får man samtliga att överleva? Det är sånt som jag kan fundera på såhär klockan fyra på morgonen när sängen är fulla av familj och det här med att kunna sova känns lätt omöjligt...

Kommentarer
Postat av: matina

skönt att bäbisen mår bra iaf. nästan det som e viktigast när man tänker efter, sen att det inte e kul att må som en lus det e en annan sak. jag brukar oxå få typ som ångest attacker när jag tänker på vad detta stackars barn ska få utstå. visst isabelle förstår vad det handlar om men vår lille herr albin!!! ja du jag vet inte, känns som att man kommer att få passa på honom en hel del. så ni har oxå sängen full?? det har vi med (bell e dutkig o sover hos sig) o albin ligger ju inte stilla, o det e alltid åt min sida som han ska. fattar inte hur det ska funka med en liten som kanske vill äta en massa på natten. man kan ju alltid hoppas på att man får ett barn som e lugnt o nöjt av sig. så ser det ut hemma hos oss nu i höstvädret. kramar på er.

2009-10-15 @ 10:48:51
Postat av: Anette

Jag är nyfiken på om du känner av järnsprutorna eller inte? KramKram

2009-10-16 @ 10:47:49
Postat av: Kicki

Nej det var inte idag vi skulle veterinära oss, den dagen är på måndag! Idag har vi promenerat i regnet och jobbat tills alldeles nyss. Den senare delen fick jag dock klara utan Chapps hjälp, han skulle inte göra ett vidare bra receptionsjobb... :) Kram

Postat av: Kicki

Du får nog hålla tummarna väldigt hårt ang det där huset just nu...det går inte så bra. :(

2009-10-17 @ 20:19:48
Postat av: Therese

Så glad ja e att du mår bättre, att kunna glädjas ens lite när man inte mår bra är svååårt, så det är ju bra att "huvudet är upp och fötterna ner".

Sen att ha en nästan 2-åring då man får en till, ja utan att försköna nått så är det kämpigt, men samtidigt får man försöka att vara med storasyster då bäbisen sover (vilket den rätt ofta gör i början), låta storasyster hålla i sitt syskon, naturligtvis under uppsikt, men att Neela får känna sig behövd och allt det där.

Vi hade det ganska kämpigt, men då hade det gått ett par månader, så jag vet att det kan va jobbigt, men det gick ju över, tack-o-lov. Sen kan det ju faktiskt gå jättebra, att det bara flyter på... det alternativet tycker jag vi tar va, hihi.

Nä men ett handfast tips är: BE OM HJÄLP!!! Alltid finns det nån som har en stund över!!! Kramiz.

2009-10-18 @ 08:05:42
Postat av: Linda

Grattis!!! =)

2009-10-19 @ 19:43:39
URL: http://lindagosing.devote.se
Postat av: Tess

Grattis! =)

2009-10-20 @ 14:10:17
URL: http://thesso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback