hallå?

jag letar...

vart tog jag vägen?

mellan blöjbyten, fixa middag, hänga tvätt, var kommer all disk ifrån???, fruktpuré, ändlösa disskussioner om "sitt på stolen" "akta lillasyster" , "hoppa inte i soffan", "spring inte ut på vägen", "ja ja, du SKA få  men du måste VÄNTA!" och "snälla söta Noomi - nu måste du sluta skrika..."


Var tog jag vägen?

Vad tycker jag är roligt? När jag en dag får några minuter att välja vad jag vill göra  vad vill jag då?

Jag har inte en endaste aning...

Föröker minnas vad jag tyckte var kul förut - i det där andra livet, när jag hade en egen identitet - du vet, en sån där som inte är :
-Hur mår du?
-Tack barnen mår bra. 
(Som Jonas Gardell så brilliant uttryckte det i en intervju för någon vecka sedan). 

Jujutsu var kul
Kompisar var också kul
sjunga och drömma om hur bra min gitarr kunde låta när någon annan än jag spelade på den
Åka bil i tusen år och lyssna på melankoliska sånger, kolla på hus jag aldrig skulle bo i och prata prata prata... fylla tomrummet med sådant som egentligen inte spelar någon roll för världfreden... sånt som faktiskt inte spelande någon roll för någon annan än mej...
Drunkna i spännande, kloka,meningslösa, upplysande och utvecklande böcker...
Pyssla med papper och sortera fina pennor... det var typ ett intresse jag hade... hihi... känns lätt avlägset nu kan man säga... när pennor används för att skriva under viktiga papper och göra låååånga handlarlistor fyllda med blöjor, våtservetter och potatis...

Men nu vaknar Noomi och tiden för sökande, självömkan och insyn som kunde leda till insikt är slut... Sju minuter av mitt liv, när jag faktiskt inte gjorde något som hade med barnen eller huset att göra...

Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: theresela

Tjena Sandra tänkte höra med dig om vi inte ska besöka öppna förskolan i byske nån gång tillsammans du kan ju höra av dig om du är sugen.....kram therese larsson

2010-04-13 @ 13:23:37
Postat av: Maria

Hejsan Sandra!

Jag vet precis hur du menar! Precis så kände jag när jag var mitt i småbarnsträsket!!! Men jag kan trösta dig med att det blir bättre, du kommer att hitta tillbaka till dig själv eller hitta nya sidor. Ellen och Ida är nu 5 och 3 år, och redan nu är det lättare! Bara att dom sover i egna sängar är rätt ok...

Kram på dig :-)!

2010-04-13 @ 22:17:15
Postat av: Kicki

Jag har ju en spårvovve - jag kan skicka ut honom för att leta rätt på dig! :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback