oj!

Idag har det hänt nåt i lilla gula huset - och det var inte ännu en händelse på minuslistan!

Diskmaskinen har återuppstått och har arbetat ivrigt under eftermiddagen. Pappa och Mårten gjorde någon sorts gemensam insatts och nu funkar den igen. Hipp och hurra!

Efter detta stordåd fortsatte pappa men att överfalla vårt toafönster som blivit bebott av bland annat svartmögel. Nu är fönstret skrapat, och inoljat och min kupèvärmare gör sitt bästa för att torka något av all fukt som brädorna samlat på sig under... lååång tid. Det ser lite sådär ut i föntret just nu, men det är i allafall mögelfritt och det känns bra. Jag har en känsla av att mögelsporer och bäbisar inte är någon bra kombination...


Ikväll är det aldeles lugn och stilla här. Neela och Mårten är och hälsar på farmor i fällfors och ska stanna där till imorgon. Just nu sover lilla skrotet och jag försöker hämta andan. Det gär ganska bra. Igår var det en typiskt skitjobbig dag och idag är det en typiskt "något mindre jobbig dag". En aning mindre gråt från skrotets sida, en aning mindre stress från mammans sida och total frånvaro från pappan och stumpans sida...

Det är kanske lite ensamt att sitta själv en lördagkväll och lyssna på motorvärmarsurr, men det  är vilsamt och precis vad jag behöver. Att få göra bara en sak i taget, att få koncentrera mig på ett barn - även o mdet är ett lesset barn, att få möjlighet att "landa lite" och framförallt att veta att jag imorgon bitti kan sova, sova sova - ända till Mårran och Neelis kommer hem i fall jag vill... Hur befriande är inte det???


Tror att jag ska planera min TV kväll och poppa lite popcorn och sedan blir det horisontalläge i soffan till skrotet vill dricka lite mjölkfri mjölk... Lite kul... att mina bröst innhåller mjölk utan mjölk...
Ha en skön lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback