min och alla andra mammors dag

blommor på bordet, choklad i magen, fanta i glaset och hyrfilm i DVD:n. Ett helt okej sätt att fira min mammighet på. Flickorna firade mej även med att sova länge i morse, och Neela fortsatte firandet med att somna tidigt ikväll. Tick tack.

Vårat hus får nya kläder. Det är sommarens stora projekt och trots att sommaren inte riktigt har tagit greppet om Kåge är huset nästan färdigmålat första varvet och det blir sjukt fint.  Fråga mej inte vad färgen heter för det vet jag inte, men det är nånstans mellan grönt, grått, beige och brun. Tänker kalla den snyggfärgen.

Imorgon är det träningsdag igen. Försöker vänja mej med tanken att jag är en av dom som tränar regelbundet och slaviskt tre gånger i veckan men det känns mest som ett dåligt skämt och fortfarande lätt overkligt. Jag har liksom aldrig lyckats med någon sådan bedrift förut. Att liksom fokusera under så läng tid i sträck (alltså mer än en vecka). Det skulle till lite barnafödande och en kropp i ett totalt obrukbart skick för att få till lite beslutsamhet i träningen. Inget ont som inte för något gott med sig kan man tänka.

Nu: lite skånebilder

kyrkoruinen i västerstad


gräsklippare (och bajsmaskiner)


Noomi i Ystad


Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad roligt att läsa att målandet går bra, ledsen att vi inte kunnat hjälpa till men jag kommer ocg inspekterar snyggfärgen! :) Just nu känns det som vi är uppbokade varje dag fram till jul eller nåt...men något hål ska jag kunna hitta! :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback